söndag 18 maj 2014

Vilken härlig söndagsmorgon ... och ledsam fredags kväll ...

Hade ställt klockan på fem idag men tog mig inte upp förrän halv sju. Tog först en runda hos fåren samt kossorna och kollade att allt var ok. Därefter var det dags att mata våra två gutelamm som tyvärr miste sin mamma i fredags kväll. Jag hittade tackan ute på betet (då redan död - utav okänd anledning) med lammen bräkandes bredvid henne. Fick då ta hand om dessa stackars lamm och försöka få i dem mjölkersättning. Är inte lätt till en början eftersom de inte alls är vana vid flaska (de är cirka 3 veckor gamla). Dock kände jag nu ikväll att de äntligen börjar acceptera flaskan. Efter matningen av lammen så kunde jag inte motstå att sätta mig ute och dricka en kopp te och läsa gårdagens SLA som jag aldrig brukar hinna på lördagarna. Barnen (samt även mannen) sov fortfarande och det var så härligt lugnt ute med endast fårens trevlig bräkande i bakgrunden.
Som ni försåt så skiftar dagarna väldigt hos oss ... ena dagen är man nedstämd av sorg och andra dagen lycklig (men så är det nog för oss alla här i livet).
Katten Zelma och Wulfa verkar också njuta av morgonen.

Lovisas kossa 513 med årets första kalv som fick nummret 1401.

Kalven föddes i torsdags och är alltså här 3 dagar gammal.

Inga kommentarer: