onsdag 22 maj 2013

Gödselspridning, nytt bete till fåren samt klippning av tre långhåriga barn!

Idag körs vår gödsel ut på ett gärde som skall plöjas upp och sås in med havre och ny vall. Günther har stenmurskurs ihop med länsstyrelsen på andra sidan Örlen och jag är hemma med barnen vilka i eftermiddag skall klippas och bli fina i håret.
Igår flyttade vi fåren som hade ätit helt rent, med betoning på HELT rent, i den hagen de gick. Det har ju varit väldigt torrt här länge, så gräset hade ingen chans att komma ikapp de hungriga tackorna med sina lamm. Dock har det nu äntligen kommit bra med regn så nu blir det spännande att se hur snabbt gräset växer.
I lördags var jag och Björn på Motorhistoriska dagen i Balteryd här i Tibro (Günther stod i butiken på hemmaplan). Vi hade med oss vår kyldisk och sålde lite av våra rökta produkter. Vädret var bra och det var mycket folk. Ett tag trodde jag att jag skulle tappa rösten ... för där var så många maskiner och motorer som var igång samtidigt så man fick skrika rätt rejält ibland när man skulle prata med kunderna. Kameran glömde jag naturligtvis hemma, men ägarna till Elanders bokhandel var där och tog kort på oss ... så nu har vi tom hamnat på deras facebook-sida, så denna bild är tagen därifrån.  


Inga kommentarer: