fredag 1 februari 2013

Ännu en härlig dag!

Denna härliga gräsmatta mötte mig när jag gick ut imorse, det hade blivit kallt igen ... men så där lagom, minus fem grader, och blå himmel och sol .... härligt. Fixade lite pappersarbete på förmiddagen men bestämde mig sedan för att börja ta ner elstängslet som egentligen skulle tagits ner innan vintern hann komma ... men det var lite mkt just då, så det hanns inte med. Elstolparna kunde jag naturligtvis inte dra upp men tråden funkade bra att rulla ihop. Wulfa fick följa med och hålla mig sällskap. Hoppas verkligen vädret fortsätter så här ... man får riktiga vårkänslor.
Ser ni hur det gnistrar ???

Tyckte den här bilden blev lite häftig.

Min goa "arbetskollega" ... hjälpte dock till lite dåligt.

Hon är av rasen Hannoveransk viltspårhund.
Ni kanske undrar om det händer något i slakteriet ... och det gör det naturligtvis, dock är det svårt att skriva om något som man själv inte med och gör. Dock har där både städats (Lantbrukstjänst var här och hämtade slaktavfall som naturligtvis hade frusit och var svår att få ur containern) samt styckats och butiken har varit öppen med ett flertal kunder har jag sett.

Inga kommentarer: