tisdag 15 maj 2012

Träbalkar (samt Lovisa) inoljade och fina!

Idag har jag och Lovisa oljat in fyra stycken gamla träbalkar vilka skall få pryda butikens innertak. Tror att det kan bli en trevlig kontrast med mörkbruna gamla balkar till det lite modernare vita paneltaket. Lovisa ville hemskt gärna hjälpa mig och fick därmed göra det. Till en början var koncentrationen stor, dock efter ett tag så målades det gubbar, blommor osv och penseln viftades med lite här och där ... sedan ville hon klättra på stenarna ... och jag var naturligtvis inte den som talade emot henne utan snarare uppmuntrade henne! Därefter gick allting lite snabbare och jag blev snabbt färdig så nu kan byggarna komma imorgon och montera upp dem. Skall försöka ta några kort så att ni får se hur resultatet blev.
Klinkersen till butiken anlände idag, så nu hoppas jag att den läggs in under nästa vecka.

Inga kommentarer: