onsdag 1 december 2010

Är vintern här för att stanna???

Här har det nu snöat och blåst konstant i nästan en hel vecka. Passade på att ta några kort i måndags, då solen äntligen lätt sig skymtas igen och det gick att ta lite kort. Vintern blir väldigt fin med snö ... men jag tycker inte den hade behövt komma så tidigt samt framförallt så snabbt. Jag tog på mig hela vintermunderingen idag och tog mig ut i skogen för att hämta en gran att ha framför huset med lite fin belysning i, jag skojar inte om jag säger att på flera ställen så gick snön upp en bra bit ovanför knäskålen. Jag kan inte minnas att det varit så mycket snö någon gång ,då jag varit ute och letat julgran.

Ja, annars så har den senaste dagarna då bestått av mycket snöskottning med traktorn (vilket mestadels har kännts väldigt meningslöst då det efter en halvtimme har sett ut ungefär som innan, eftersom det har blåst och snöat så mycket). Elvattenkopparna till fåren är så gott som färdiginstallerade och idag kom fodergrindarna ifrån Holland. Skall bli väldigt spännande att se resultatet när de är uppmonterade.




1 kommentar:

Sofia(grannen) sa...

ingen som svarar när ja ringer så ja skriver här istället.. fredag runt 20-tiden får Lovisa gärna komma med o delta i luciatåget.. Kram!!